När ska man sluta ljuga i reklamer?

Jag har alltid blivit irriterad på mascara reklamer. Tror tillverkarna på allvar att folk i allmänhet är så lättlurade att vi inte tycker det är konstigt att det hävdas "Endast ett drag med borsten och du får miljoner fransar" till exempel.. Så tittar man på reklamen och på Before bilden där ser man att dom bara har en uppsättning med lösfransar. Och på After bilden voila! oftast 2, men ibland 3 uppsättningar med lösfransar! Beror lite på vad modellen har för ögon. Eva Longoria till exempel. Hon har stora runda latino ögon, och kan därför bära upp flera par lösfransar.

Det stör mig något fruktansvärt! En del företag har inte ens lagt ner energi på att försöka dölja att modellerna har lösfransar, samtidigt som dom basunerar ut att det är sååååå naturligt resultat och det blir såååå underbart med bara ett enda drag med borsten! Ja. Det stör mig iaf..

Men nu har jag börjat störa mig på en annan sak.. Reklamen för Danoninos miniyoghurts för barn.. Dom påstår ju att deras yoghurt inte innehåller några konstigheter o den är bara naturlig o blablabla..
Om vi nu bortser från att den innehåller modifierad stärkelse, stabiliseringsmedel, förtjockningsmedel, aromer samt består av vatten 90%, laktos, proteiner och vitaminer och mineraler (vilket inte står angivet så vi faktiskt ska tro på bullshiten) så finns det ännu en sak som irriterar mig med reklamen..

Jo detta. Dom stoltserar med att citat: "den röda färgen till exempel, den kommer från rödbetor", slut citat.
Då tänker jag så här. Om ni nu ska vara så jävla naturliga. Varför använder ni rödbeta för att färgsätta en yoghurt som ska innehålla jordgubb? Rätta mig om jag har fel, men jordgubbar är väl ändå röda?? Och om man nu ska marknadsföra sig som så jävla naturlig så kanske man borde använda mer jordgubbar för att få rödare färg?!

Usch vad ja stör mig! Ja det va la dagens huvudbry. Nu ska ja kolla scrubs på dvd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0