Guld i skogen o lilla puppy e dödstrött!

Idag va jag och tränade på morgonen, och efter hemkomst och dusch blev jag upphämtad för en tripp till lantligare destinationer. Vi åkte runt i lite trevliga samhällen utanför storstaden och gick i skogarna och letade kantareller!

Hittade en del, på riktigt! Jag har aldrig plockat svamp utan någon över 50 med mig! (tror mormor va över 50 när jag va liten o vi plockade svamp) Och jag trodd ja va vrålkass på o hitta guldet men ja snokade upp massor! Medans mitt plocksällskap gick med raska steg och blicken upp bland trädtopparna o klagade över att vi inte hittade tillräckligt så plockade jag upp kantarellerna hon klev över *hahaha*

Tyckte ja va lite roligt.. hon hittade många stora iofs. Jag diskriminerar inte, så jag plockar även dom lite mindre :)

Våra hundar sprang lösa runt benen på oss hela tiden, så nu är iaf min totalt utmattad! Ligger här, nybadad och snarkandes. Han e la för go min lilla bäbis...

Imorgon kanske det blir mer svamp plockande. men då ska vi utforska skogar lite närmare oss tror jag. Vi får se om det blir av, men det vore gött o komma ut o få mer luft innan man ska tillbaka till hellhole.. aka work..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0