Disrespectful

Jaa.. vad ska man säga.

Blir så himla lessen o besviken när människor, speciellt mina vänner, inte respekterar mig och mina önskemål om hur jag vill leva mitt liv.
Nu har jag gjort ett aktivt val att inte ha en facebooksida. För jag är så jäkla trött på all sån skit. Jag har även bett alla att inte lägga upp massa bilder på mig, för jag vill INTE exponeras där. Det handlar inte om att jag inte vill att det ska ligga massa osmickrande bilder uppe. Som det annars brukar lipas om vill jag minnas.

 Jag vill inte vara med på några foton överhuvudtaget. Vare sig jag är snygg, ful, påklädd eller avklädd.
 Jag har varit ganska noggrann med att informera alla jag umgås med, att jag inte tycker det är kul när det hamnar bilder på mig där. Fine, jag har överseende med gruppbilder, när vi är ett större gäng och alla fotograferas samtidigt. Då är det lite svårt att klippa bort mig i mitten.

Men så hamnar det på något märkligt sätt bilder på mig där nu ändå. Och när jag ifrågasätter detta så får jag bara tyket svar tillbaka. Att jag har ingen rätt att "skämmas" för bilderna för det är inget pinsamt med dom.

Nä. Jag har aldrig sagt att jag skämms för dom, eller för mig själv heller för den delen. Det var inget fel på bilderna. Felet är att mitt förtroende får sig en törn och jag blir besviken när inte ens mina vänner respekterar mig och mina känslor/värderingar/åsikter/önskemål.

Vad jag vet så försöker jag inte tvinga på mina vänner saker som dom absolut inte vill göra eller vara med om. Och gör jag det så ber jag så hemskt mkt om ursäkt och ber er vara mer tydliga med det, för isåfall har jag inte förstått att jag gör något som är fel och inte känns rätt för er.

Jag hoppas bara jag kan få samma repekt tillbaka.

Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0