Så.. nu över till nått roligare..

Igår var jag på Premiär på operan. Trollflöjten. Den va grymt bra! Rolig och fin scen och bra sång. Mycket uppskattat!

Efter föreställningen gick jag o min dejt till stammiskrogen brevid. Tog två öl. Jag fastnade med blicken ut genom fönstret, för på trottoaren utanför står en man och pratar i telefon samtidigt som han rastar sin pincher.. Som skiter på trottoaren, och idioten struntar i och plocka upp det!

Sånt blir ju jag hysterisk inombords av... Och jag vet mycket väl vem den gubben är och vart han och hunden bor Jag möter dom i princip varje dag när jag går till eller från jobbet.

Såå... när vi börjar bli redo att dra oss ifrån puben för att äta på ett bättre ställe, så tar jag med mig en tjock servett..
Och jag plockar upp hundbajset, tar det med mig för vi går ju förbi stället där hundägaraset bor.. När vi går förbi hans port så tänte jag lägga bajset på golvet till entren, men ja kasta lite hårdare än ja trodde så hundskiten hamnade på dörren! *hahahahahaha*

Moget jag vet.. men hundägare ska fan plocka upp efter sig!!! SPECIELLT när deras hundar skiter mitt i stan eller på andra platser där det går mycket folk. Fine om man struntar i det på skogsprommenaden, om man går "offpist" och inte håller sig på några motions slingor eler motsvarande..
Men i stan är det fan nolltolerans!

När vi hade varit iväg o käkat ja o min dejt, så blev vi lite trötta så vi drog till min mans jobb så han o jag kunde åka hem ihop. När vi sitter på vagnen o den kör förbi huset där idiothundägaren bor, såg jag att det va fest där. Och inklämda i portutrymmet står 3-4 pers och röker. Undrar om någon av dom lutade sig mot dörren.. HAHAHAHAHAHAHA!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0