Ja jisstanes..

Nu har man alltså varit ute på semester en vecka. Kom hem igår. Egypten, Hurghada vart vi i. Hahahaha!! Helt sjuk semester! Det var väldigt längesen jag skratta så mycket! Men det blir väl så när man drar ut på äventyr med en long time vän. Vi har känt varandra i 20 år.. Så det gör I till min äldsta vän.

det va grymt väder hela tiden, vi klarade oss rätt bra från magsjuka tror jag. Alla jag känner som varit där nere har ju blivit sjuka o legat i feber o bara sprutat ur samtliga hål typ. Men jag mådde bra hela veckan, visst, d blev lite dirre nån gång, men d berodde nog lika mkt på att d va röda vågen time.
Har inte ätit frukt eller grönsaker på hela veckan!! Jag! Som är en stor kanin på 2 ben!! Våga ju bara äta sånt som va till lagat där nere. med tanke på den bristande hygienen.. o deras bajspengar. Verkligen en bra benämning på deras sedlar, såååååå nasty va dom!! Sitter nu o mumsar på reser av en gigantist sallad jag smsade hem o beställde av min älskling :)

Det blev en hel del alcogel som gick åt..

Nu ska vi se.. vi kom ner på en tisdag.. Vart ska jag börja med alla historier.. Jo, vi kommer ju ner iaf, blir slussade till en buss. Hade givetvis pimplat vin och sprit på planet ner (ett måste eller?!?) så vi va ju lite lagom tipsy. Va på taxfreen innan vi gick ut. så vi fick med oss en liter bacardi (Vart fasen e havanan?!?!?!) Och vi köpte även en flaska whiskey på planet. O min rökande vän fick me sig en limpa.
Bussen till hotellet va ok. Lite knepigt att den backade på en enkelriktad väg, som verkade fungera som en motorväg om man skulle tyda hur bilarna körde där.. tänk formel 1...

Men vi kommer in med lite andra svennar. Ingen av oss har nått rum! Hahaha! så alla får sitta i lobbyn o vänta. Medans våra väskor ligger ute på gatan. Ok.. känns safe.. Sen blir vi kallade till disken igen, o då får vi reda på vårt rumsnummer. men ingen får nyckel, ingen får ta sin väska o ingen får leta reda på sitt rum!
efter drygt en timme får alla, utom jag och I, sina rum o blir iväg slussade. vi står kvar på innergården. Fick ju lixom inte plats i lobbyn längre, för det ko 13 bussar med ryssar o finnar!!

Ööö.. en liten avstickande tanke bara.. ja fattar inte alls konceptet i Kanye West video Love Lockdown.. Såg den precis på mtv. fatta inget..

men. Egypten nu då. Vi kom till hotellet typ runt 14 tiden. Fick vårt rum runt 16 tiden kanske. Sen får vi sitta o vänta i 30 min på våra väskor. För dom fick vi ABSOLUT INTE ta med oss själva (nu har vi redan hunnit få kramp i mage o ansikte av allt skrattande) Träffade en snubbe på innergården, Saddam hetter han! Han försökte sälja på oss massa utflykter. Prata om allt man kunde se i havet, han hade egna hajar o delfiner påstod han. HAHAHA!! Så fråga han vart vi kom ifrån. Eller han ställde dom frågor som kom att bli en standard från alla försäljare i hela hurghada!

1: Where are u from?
2:Whats ur name?
3:Do u work or study?
4:Can I ask u a question?

Fråga gärna efter intervjun om du kan ställa en fråga! HAHAHaHAHA

Första kvällen va chill. Va på hotellet o käka buffe. Den va la ok. Fanns inte ja våga äta dock. Men ja blev mätt o vi fick nåra öl. Och vår servitör börja givetvis ragga på oss med en gång. Dom e fan inte blyga där nere! Det ska dom ha cred för! Men en del är lite väl frisky än andra.. något jag kom att erfara dag två.. I med för den delen. Fast min va nog värre.

hmm... Nu orkar ja nog inte skriva mer.. Får lämna en cliffhanger här så länge. Nästa gång ja orkar uppdatera så skriver ja om dag två. Där började det mesta hända! Haha! Får ta med mina stödord.

Oj! En sak kom ja på nu! Har ju som bekant mtv på här. Nu spelar dom RunDMC med Its like that. Den hörde vi på hotellet.. fast med arabisk text!! H u m o r!!!

Och jag har köpte en PHet vattenpipa.. med massa kol och tobak till i alla möjliga smaker.. Nu ska här puffas mina vänner!!!!!!! Äntligen! En dröm har uppfyllts, har tjatat om vattenpipa i 10 år nu.. minst..

PK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0