Ja mötte Batman!

Japp! I måndags kväll mötte jag batman! Hmm.. nu när ja börjar skriva om det känns det som om ja redan gjort ett inlägg om det.. Har berättat så många ggr, för så många olika personer.
Men i måndags runt midnatt skulle jag boka en tvätt tid, tyckte d lät som om nån knacka väldigt lätt på dörren när ja skulle ge mig ut. kolla nyckelhålet, såg inget, så kusten va la klar då

Går ut vänder mig om o stänger dörren, o ska precis låsa när ja ser nått svart krypa kring mina fötter. Kollar ner o tror ja ser en vääääldigt konstig groda! Men ja böjer mig ner för o kolla närmre, o ser att det är en rädd liten fladdermus bäbis!

Skriker till så d ekar i trappuppgången o kutar in, fiskar upp mobilen o ringer pappa (?!?!) När exakt började ja ringa honom i sånna lägen??
Anyways.. han säger åt mig att låta den va speciellt om den e trängd i ett hörn, den kanske bits o rivs o ja kan få sjukdomar.
Hmmm... tänkte ja rå.. den va ju så himla liten, kan inte vart gammel alls! Mitt lilla hårda hjärta börja ju blöda när ja tänkte på alla idioter som bor i trappuppgången, säkert att nån skulle döda den om dom kom in o såg den ligga o trycka vid min dörr..

Så jag bylsa på mig en långärmad, vira en sjal runt huvet o tryckte på mig en keps, o fick tag i ett par grova skidvantar vi hitta när vi städa häromdan. eller samma dag kanske d va till o med. Knäppte givetvis nåra kort på stackarn innan ja börja räddningsaktionen, ifall ingen skulle tro på mig sen.
Jag tog hundens koppel o peta lite på den uppifrån för o se hur den reagera på kontakt. den gjorde inga aggro utfall, bara kräla lite frammåt.
Så ja sträckte fram ena handen, o den brja krypa lite mot mig, som om han fatta att ja ville hjälpa honom! så söt..

när ja hade honom i båda händerna som man har när man fångat en fjäril, gick ja ut o försökte få han o flyga iväg! Men han gjorde inget, ville inte gå ner på träden i rabatten eler nått..

Så jag står där ute på trottoaren, mitt i natten, invirad topp till tå i massa kläder som nån annan taliban. armarna uppsträckta till himlen o vrålar "flyyyg! Men flygg då!"
En kille går förbi precis när det lila monstret börjar sätta klorna o handsken o kravlar sig uppåt på hansdken o ut på min arm! han tugga lite me munnen me för o se extra mkt ut som ett litet litet monster!

Hahaha! JAg skrek i högan sky o killen flydda snabbt förbi mig!
Till slut hoppa den lilla kraken ner i en buske i rabatten o faran va över..

Phu..! whata night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0