Åh.. jag gör ju fel hele tin..

Men nu börjar ett nytt avsnit av days of our lives!! Wooohooo!!! Äntligen kan jag uppdatera mig lite hehehe.

Mmm.. kom precis hem från ett vattenjumpa pass.. En av dom tyngre, då vi kör me hantlar o ledaren e helt bananas! Det kommer kännas imorgon. Men det får jag se förb för imorgo kommer musklubben hit!! Vi ska keka, pimpla vin, snacka skit o allvar, eventuellt gå ut o stuffa lite senare. Inget tvång, en det kan va kul. Får se om vi kommer in nånstans bara. Lönehelg brukar ju vara kaos. Packat me folk överallt.

Shit.. ja har o göra imorgon.. d blir inget sova in o njuta av att ja e ledig inte! Första prio: Systemet. Måste fixa vin så mössen blir glada.
Prio två: Mat. Vad ska jag laga? Tänkte på moussaka först. med grekisk sallad till. Det är ju sjukt gott. Men ack så mastigt. Så jag börjar ångra mig. Tänkte tacos nu. Lite trist o bli bjuden på kanske.. men ja kan alltid pimpa upp det genom o göra egen guacca o lite sånt. Vinet e ju trots allt det viktigaste. En dessert kan jag ju alltid svänga ihop iaf. Har ju några säkra kort..
Städa.. borde vara prio ett. men brööööl vad tråkit!! Hela huset er ut som ett vitt puffigt moln tack vare vår fällande kudde Dallas.. Hon gick över mitt knä precis. Nu har jag en vit matta över  bröstet. Tja.. det e ju varmt iaf.
Har bokat tvätttid imorgon med. ZZnaaark... Orka.. men ja, jag måste. När ska jag hinna shoppa nått o ha på mig då?? Min garderob e ju lika trist som vanligt! Örk.. O d e fortfarande för kallt för o pimpa upp tråkiga kläder me najs shoes.

Trött jag blir.. på mig själv mest.

Här e lite kul fakta annars. Hahaha!! Folket på mitt jobb e ju bara för roliga! Jag kunde knappt hålla mig för skratt igår. En kille som e med i uppsättningarna, tror han sjunger eller nått. Han har iaf fått för sig att han går på diet. Tydligen en diet han komponerat själv! Han går alltid o plockar i buffén och tjatar alltid om att han inte äter bröd o pasta o sånt. För han vill undvika kolhydrater.. Han dricker alltid Pepsi max.. det är ju mycket bättre än vatten.. Så igår då. Kommer han i pausen och ska ta ett mellanmål. Fil o flingor. Så han häller upp lättfil, en hög med branflakes. Det verkar ju nyttigt för den olärde (för jag e så himla upplyst hahaha) MEN! Se fullständigt tömmer han en ny flaska flytande honung över tallriken! WHAT?! Gick du på diet eller? HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Folk  e ju bara för roliga..

En annan kul sak som hände i förrgår. Alla e ju fan vegetarianer på det där stället.. Så kommer en kille ur balettgruppen o ber om en vegetarisk lunch. Jag hade precis börjat jobba, o när ja går på mitt pass så stängs lunchen. Så jag kollar lite förvirrat efter maten, men så va den slut. Då blir han skitsur o frågar vad som finns då. Tja.. ja rabblar det vanlige vi brukar ha på kvällen, så nämner jag även att om han äter fisk så kan han ta en bakpotatis med tonfisk eller laxröra.

Då kollar han på mig som om jag är en idiot, frustar o säger: Ja, men jag sa VEGETARISKT.. Jaja, då är det mackor som gäller säger jag. Om du nu inte äter fisk. Så han går o hämtar 2 baguetter. MED LAXRÖRA!! Hahaha! Jag bröt nästan ihop! Vi har mackor med helt vegetarisk fyllning, och dom är märkta så folk som e helvegetarianer inte ska ta fel. Men han åt ju inte fisk på bakpotatis.. men på bröd gick tydligen bra.

Igår va ja få kalas me. Gammelfaster fyllde år. Så ja åkte dit. Första gången jag varit hemma hos henne i gbg. Lilla söt gumman. Hon e så söt.. O hennes kompisar va där me. Skitsöta tanter. två va lite rasistiska, men det är ju inget ovanligt bland den åldersgruppen. En tant som va runt 80 eller så. hon va så himla go o söt! Sån vill ja bli när ja blir gammal.

Träffa mormor o morfar me. Det va skoj! Längesen. Satt o kolla i gamla fotoalbum. Vilken kvalitet det va på korten förr. Älskar varenda bild! Svart vita, lite mindre format med vita ramar. Så himla fina!

Oj! Klockan e mkt! Måste betala räkningar innan jag åker till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0